Lars Eiring, VD på Myloc, summerar år 2016

Ett händelserikt år 2016 är slut och vad passar då bättre än en summering av året som gått? Vi ställde några frågor till vår VD Lars Eiring.
 
lars-eiring
 

Hur skulle du i korthet summera år 2016?

– Förra året fick vi en ny styrelse och det är mycket tack vare deras kompetens och investeringar i bolaget som det varit möjligt för oss att kunna utvecklas så mycket som vi gjort nu under det här året. Vi har satsat mycket på att förbättra samtliga produkter och vi känner att vi nu har en riktigt stabil och bra teknisk plattform att stå på. Det stora genombrottet under år 2016 har varit vår nya molntjänst Myloc® Logistics där många nya aktörer har börjat använda tjänsten. Kunderna är nöjda och vi är mer rustade än någonsin för kommande års utmaningar.
 

Det har skett en förändring i bolagets struktur, vill du berätta kort om det?

– Egentligen är det bara en förändring på pappret. Vi har valt att samla alla våra resurser och system under Myloc AB men vårt tjänsteutbud är detsamma, det vill säga vår konsultverksamhet Olivetree och våra molntjänster Myloc® Construction och Myloc® Logistics.
 

Vad vill du särskilt lyfta fram för respektive tjänst?

– I vår konsultverksamhet har vi fortsatt att utveckla lösningar som ytterligare effektiviserar våra kunders supply chain-flöden. Det finns många spännande projekt som ska eller har inletts hos konsultkunderna såsom proaktiv avvikelsehantering. För Myloc® Construction har vi under året hunnit göra flera releaser av nya och förbättrade funktioner och vi har sett hur många kunnat dra nytta av tjänsten i flera större byggprojekt som Södersjukhuset och Arenastaden. Myloc® Logistics har haft sitt stora genombrott under året, med lösningar för till exempel internlogistik (Facility Management), samordnad varudistribution (Crossdocking) och kolli- och returhantering. Nu ser vi fram emot att fortsätta följa utvecklingen för samtliga tjänster.
 

Hur har det sett ut med nyanställningar på Myloc?

– Då hela verksamheten växer har vi tagit in ny personal och knutit till oss ny kompetens till samtliga avdelningar. Vårt senaste tillskott är Carl-Henrik Laulaja som förstärker vårt utvecklingsteam vilket är viktigt för att vi även i fortsättningen ska kunna ligga i framkant med innovativa lösningar inom supply chain och logistik. Under sommaren började Maria Busck som ska se till att vi blir bättre på att marknadsföra oss och kommunicera med vår marknad. Nu under hösten har även Lars Tydinger börjat jobba som konsult hos oss och blir med sin kompetens och erfarenhet inom logistik en värdefull resurs. Under 2017 räknar vi med att göra ännu fler anställningar.
 

Vad finns det mer för förväntningar och planer för det kommande året?

– Vi kommer att fortsätta utveckla effektiva och framtidssäkra lösningar för våra kunder och vi räknar med att det blir året där vi ser resultat av våra tidigare investeringar och gör vinst. Vi kommer även att fortsätta bygga på vårt partnernätverk som ger oss ett bredare erbjudande till marknaden och därmed gör det möjligt att ta fler affärer. Sedan ska vi såklart fortsätta med våra trevliga kundträffar och planen är att under 2017 hålla dem i flera städer så det blir enklare för fler att deltaga. 2017 kommer att bli ett oerhört spännande år!

Vi tackar Lars Eiring för summeringen av år 2016 och ser fram emot ett fartfyllt 2017.

 

Facebooklinkedinmail