En kund inom läkemedelsindustrin konfronterades med skrotningsproblem och var i stort behov av att minska kassationen av läkemedel. Som ett amerikanskt företag agerade de enligt reglerna från FDA och GXP. Produktionen omfattade en snabbt föränderlig produktportfölj med frekventa justeringar av förpackningsmaterial. Dessa förutsättningar skapade en utmaning att uppfylla dessa olika krav och att göra det på ett effektivt sätt.
Hantera utmaningen och lös skrotningsproblem
Hela processen inkluderar registrering och dokumentation i ett antal affärssystem, som används i olika delar av organisationen, i kombination med manuellt arbete och användningen av Excel-dokument. Det fanns inte bara utrymme för betydande effektivisering utan även minimering eller eliminering av kvalitetsfel från processens komplexitet.
Brobyggande process som löser skrotningsproblem
Baserat på FDA:s krav och företagets processramverk lyckades vi gemensamt beskriva en process som är högt automatiserad och enkel att lära sig, och som samtidigt är kompatibel med alla nödvändiga krav. En portal skapades där varje skrotningsärende fick automatisk och individuellt support samtidigt som möjligheten att visualisera och övervaka arbetet blev betydligt enklare och mera intuitivt. En helt och hållet smidig process utan extra inloggningar, samt ett gränssnitt strömlinjeformat för varje roll.
Vill du veta mer om hur våra logistiklösningar kan minska era skrotningsproblem är du välkommen att höra av dig via info@myloc.se