Myloc lanserar nu en ny leveranskalender i molntjänsten Myloc® Construction. Den nya kalendern är framtagen för både byggare och underentreprenörer och har ett modernare gränssnitt och ska ge en bättre överblick på byggprojektens olika aktiviteter.
 
Myloc® Construction är ett webbaserat logistiksystem som möjliggör för alla aktörer i försörjningskedjan av ett byggprojekt att samarbeta och kommunicera i ett och samma gränssnitt.
 
Molntjänsten lanserades under 2013 och har över 2500 registrerade användare från över 600 företag i olika byggprojekt. Nu släpps Myloc® Construction 3.0 som innehåller flera nya funktioner och förbättringar. Produktchef Magnus Rydberg berättar mer om bakgrunden till den nya releasen.
 
Myloc® Construction 3.0 bygger framför allt på idéer och dialoger som vi haft med våra befintliga användare. Vi har tagit till oss av deras feedback och har utifrån den utvecklat en modernare och användarvänligare plattform att arbeta i, säger Magnus Rydberg.
 

Positiv respons från kunder

Den nya versionen har bara funnits tillgänglig för kunder i några dagar, men många har redan hört av sig med positiv respons.
 
Det är jätteroligt att våra kunder är så engagerade. Redan nu påbörjar vi ett arbete med ytterligare uppdateringar där vi bland annat kommer att se över hur vi kan förbättra visibiliteten för kunder som har många olika projekt eller projekt med många olika aktiviteter, säger Magnus.
 
Två viktiga delar i Myloc® Construction är leveranskalender och bildspelet som båda fått sig ett lyft i den nya versionen.
 

Ny leveranskalender för byggare och underentreprenörer

Myloc® Construction 3.0 innehåller en helt ny interaktiv leveranskalender för både byggare och underentreprenörer. I utvecklingen av den nya kalendern har man fokuserat på att förenkla och förtydliga för användarna så att de kan jobba ännu mer effektivt med bygglogistiken i sina byggprojekt.
 
1. Veckoagenda – ny funktion som visar veckans händelser i agendaform (lista)
2. Interaktiv kalender – nu kan man direkt genom att klicka i kalendern få åtkomst till samtliga funktioner, till exempel lägga till en återkommande aktivitet.
3. Notifieringar – bättre, tydligare och fler meddelanden till berörda användare när till exempel en kalenderpost flyttas eller tas bort.
4. Drag and Drop – Full drag and drop-funktion i månadsvyn vilket innebär att man enkelt kan flytta en aktivitet från en vecka till en annan.

Nytt Flexibelt bildspel

Myloc® Construction 3.0 inkluderar även ett helt nytt bildspel som erbjuder större flexibilitet än det tidigare. Varje bild som visas i bildspelet har nu en unik identitet och kan styras individuellt. Till exempel kan man nu välja hur länge varje enskild bild ska visas. Varje bild förses nu även med en bildtyp som kan vara fil, länk eller kalender. Bildtyp kalender är särskilt speciell då man kan välja om den ska visas i dagvy eller veckovy, samt hur många dagar eller veckor som ska visas.
 
Läs mer: Ellen Thunstedt belönades för förbättringsförslag till Myloc Construction
 
Vill du veta mer om Myloc® Construction 3.0 eller boka en demo av logistiksystemet? Välkommen att kontakta oss på info@myloc.se. Mer information om logistiksystemet och molntjänsten Myloc® Construction hittar du HÄR.

 
 

Facebooktwitterlinkedinmail