Hoppa till innehåll
  • Produkter och Tjänster
    • Myloc Construction – Digital bygglogistik
    • Myloc Construction – 3PL BYGG
    • Myloc Logistics – Hjälpmedelslogistik & Förskrivning
    • Myloc Logistics – Operations & Circularity
  • Nyheter
  • Om oss
    • Vision & Affärsidé
    • Sök jobb hos Myloc
  • Logga in
    • Myloc Construction
    • Myloc Logistics
    • Myloc Logistics Supportärende
    • Myloc Sharing
    • Myloc Intern
  • Svenska
  • Produkter och Tjänster
    • Myloc Construction – Digital bygglogistik
    • Myloc Construction – 3PL BYGG
    • Myloc Logistics – Hjälpmedelslogistik & Förskrivning
    • Myloc Logistics – Operations & Circularity
  • Nyheter
  • Om oss
    • Vision & Affärsidé
    • Sök jobb hos Myloc
  • Logga in
    • Myloc Construction
    • Myloc Logistics
    • Myloc Logistics Supportärende
    • Myloc Sharing
    • Myloc Intern
  • Svenska

KOMMUNER: DELA MERA!

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Ett vanligt förekommande problem i kommuner är att saker och inventarier som för tillfället inte används antingen hamnar på lager, eller slängs.

Om en annan verksamhet behöver liknande inventarier är det heller inte säkert att man har information om att det finns lagrade resurser tillgängligt. 

Vi på Myloc kan stolt presentera ett samarbetsprojekt med Ystad, Skurup, Tomelilla och Trelleborgs kommun där vi utvecklat en lösning för detta problem.

 

Vi kallar den för Myloc Sharing.

Lösningen fungerar ungefär som Blocket och ger dig möjlighet att lägga ut inventarier du inte använder. Dessa kan du sedan låta andra boka och använda. 

Tanken är att det ska vara så enkelt som möjligt för kommuner att nå sina miljömål, minska lagerplatser, svinn och onödiga inköp. 

Helt enkelt öppnar det upp för kommunverksamheter att kunna dela på inköpta inventarier. Både mellan olika kommuner och mellan den egna kommunens verksamheter. 

Samtidigt får man en överblick över vilka inventarier man har i lager som för tillfället inte används. Istället för att de står på lager, så kan de faktiskt komma till användning. 

Det ökar också möjligheten för samarbeten över kommungränserna, genom att man på ett effektivt sätt håller reda på vad som lånats. 

Helt enkelt ger det kommuner möjligheten att vara mer miljövänliga genom att dela mera!

 

ÄR DU NYFIKEN PÅ VAD MYLOC SHARING INNEBÄR, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Lars Eiring, VD Myloc

lars.eiring@myloc.se

+46 702 68 98 51

 

Ingrid Sandlund, Marknadskoordinator och projektledare

ingrid.sandlund@myloc.se

+4670 312 34 10

 

OM MYLOC:

Myloc utvecklar digitala molnbaserade lösningar för effektivare Supply Chain och logistikflöden. Samtliga inblandade aktörer i en försörjningskedja kan kopplas ihop i ett och samma system där de i realtid kan dela information och samverka kring alla aktiviteter. Myloc används med fördel inom flera affärsområden såsom Sitelogistik, Citylogistik och bygglogistik.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Facebooklinkedinmail
Föregående

Glad sommar önskar vi på Myloc!

Nästa

ANVÄNDARVÄNLIGA LOGISTIKSYSTEM

  • Myloc Logistics söker Utvecklare Fullstack och BE
  • Hjälpmedel Uppsala Län driftsätter Mylocs Förskrivarportal
  • Lyckebys nya samarbete med Myloc Logistics
  • Myloc knyter nya internationella kontakter med stöd från EU och Region Skåne
  • Umeå Kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics
  • Myloc på Fokus Hjälpmedel Örebro Oktober 2024
  • Hjälpmedel Uppsala län upphandlar systemstöd för hjälpmedelshantering från Myloc Logistics
  • God Bygglogistik med Metier och Myloc i Oslo
  • Webbinarium på tema Hjälpmedel hösten 2024
  • Många ägare – Ett lager
  • Myloc Construction
  • Myloc Construction 3pl Bygg
  • Myloc Logistics Assistive Technology
  • Myloc Logistics Operations & Circularity
  • Work at Myloc

Cookies   GDPR

Linkedin Youtube Facebook-f

Cookies    GDPR

Contact Myloc

  • Kärleksgatan 1a 211 45 Malmö
  • info@myloc.se
  • +46 406 30 46 43
  • Support - Myloc Construction
  • Support - Myloc Logistics

Cookies   GDPR

Linkedin Youtube Facebook-f
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Alternativ
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
Statistics
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}