Myloc Logistics

Specialanpassad hjälpmedelshantering för effektiv vårdlogistik

Systemstöd för hjälpmedelscentraler och förskrivare. 
Myloc Logistics logistikplattform är en helhetslösning framtagen i samarbete med användarna hos regioner och kommuner.
  

Hantera och anpassa brukarnas innehav med full spårbarhet över produkternas totala livscykel.
Myloc erbjuder avancerad ägarhantering som möjliggör återbruk och samverkan mellan verksamheter för ekonomiskt hållbar cirkularitet.
Få översikt och kontroll över verksamheternas lager och minska administrationskraven. 
  

Förenkla kommunikationen och stötta sällananvändare genom ett lättillgängligt och användarvänligt gränssnitt.
Gör det enkelt för era medarbetare att följa Medicintekniskt Direktiv i hanteringen av hjälpmedel och tillbehör.
  

Myloc Logistics – hela vägen fram till brukaren.

SPÅRBARHET
OCH KONTROLL

CIRKULÄRA
FLÖDEN

SAMORDNAD
DISTRIBUTION

ANVÄNDARVÄNLIGT
GRÄNSSNITT

Från inköp till utlämning

Med Myloc Logistics kan förskrivare och konsulenter enkelt lägga beställningar under besök med brukare.
  

Vår webbtjänst Förskrivarportalen är alltid tillgänglig via internet och kan användas från telefon, dator, eller surfplatta. 
  

Hantera förskrivning, inköp, specialanpassningar, montering och distribution i ett system.

Styr hela verksamhetens kretslopp

Administrera alla inventarier och lager inom anslutna regioner och kommuner i en lösning. 
Samordna leveranser och få ordning på distributionsnätverket. 

  

Myloc hjälper er upprätta effektiva påfyllnadsstrategier och att konfigurera systemet efter verksamhetens behov. 
  

Underlätta rekonditionering och återanvändning av hjälpmedel, och uppnå cirkulär resursanvändning.

Myloc logistics förskrvarportal kommuner förskrivare hjälpmedel logistik

Förskrivarportalen

Förskrivarnas bästa hjälpmedel i en webbportal.
Gör det lätt att göra rätt. 

Myloc Logistics Go

En mobilapplikation där servicetekniker och transportörer kan hitta all information de behöver, och rapportera sina uppdrag även ute i fält.

myloc logistics dator screen

ADMINISTRATION

Myloc Logistics plattform speglar verksamheten och gör det enkelt att administrera alla led i logistikkedjorna.

kontakta oss

Vill du ha en demo över hur du kan använda Myloc Assistive Technology?

Vill du veta mer?

Lämna kontaktinformation för att få mer information om hur Mylocs tjänster kan hjälpa er verksamhet.

Nyheter

Umeå kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics.

Umeå Kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics

Umeå Kommun har valt Myloc Logistics hjälpmedelssystem. Mylocs hjälpmedelslösning har vunnit upphandlingen med Vård och Omsorg Umeå Kommun och går in som system-  och driftsleverantör för hjälpmedelsverksamheten under våren 2025. Vård och Omsorg Umeå Kommun behövde ett system för hantering av de hjälpmedel som ägs av kommunen, med funktioner för inköp samt de tjänster som beställs och utförs internt inom verksamheten. En viktig målsättning för det nya hjälpmedelssystemet är att skapa förutsättningar för att som utgångspunkt alltid använda redan inköpta hjälpmedel från kommunens existerande lager innan nybeställningar görs. Det ställer i sin tur krav på att systemet ger verksamheten kontroll och översikt över alla hjälpmedel som finns i kommunens ägo, vilka som används, vilka som är tillgängliga för beställning, och varje produkts status inför eventuell återanvändning eller kassering.

Läs mer »

Myloc på Fokus Hjälpmedel Örebro Oktober 2024

Träffa Myloc på Fokus Hjälpmedel i Örebro 26-27 Oktober. Myloc är en av utställarna på nästa upplaga av mässan Fokus Hjälpmedel om drygt en månad. Save the date och anmäl dig idag! Vi ser fram emot nya chanser att träffa leverantörer, förskrivare, tekniker och verksamhetsansvariga. Kom förbi vår monter och snacka hjälpmedelslogistik och verksamhetsanpassade systemstöd med oss.

Läs mer »

Hjälpmedel Uppsala län upphandlar systemstöd för hjälpmedelshantering från Myloc Logistics

Hjälpmedel Uppsala län och Myloc i nytt samarbete. Offentliga upphandlingar kan innebära omfattande och långdragna processer. Så var fallet för Hjälpmedel Uppsala Län som under de senaste sju månaderna haft en pågående upphandling gällande systemstödet för deras förskrivare och övrig hjälpmedelshantering. Myloc Logistics lösning för hjälpmedelsverksamheter har nu efter en grundlig utvärdering slutligen valts som vinnare. Enligt Karin Iverhed som är Verksamhetschef på Hjälpmedel Uppsala Län fanns det flera starka anledningar att gå vidare med Myloc.

Läs mer »

Följ MYLOC

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter,
så hör vi av oss inom kort!