Lansering av Myloc® Construction version 2.7 – Logistiksystem för effektivare byggprojekt

Vi på Myloc jobbar hela tiden med att utveckla logistiklösningar som bidrar till effektivare byggprojekt med kortare byggtid, sänkta kostnader och högre kvalitet. Nu lanserar vi version 2.7 av bygglogistikportalen och molntjänsten Myloc® Construction.
 
Den nya versionen innehåller flera nya och förbättrade funktioner. Några av dessa är:
 

1. Ny startsida

Myloc® Constructions startsida har fått sig ett lyft med både ny layout och nya funktioner. Bland annat finns nu snabbvalsknappar för vissa funktioner, där olika knappar visas för olika användare beroende på vilken behörighet man har. På startsidan visas nu även viktiga meddelanden från Mylocs support, samt vårt twitterflöde med de senaste nyheterna och reportagen.
 

2. Ny leveranskalender för Logistikpartner

Nu finns en ny leveranskalender för Logistikpartner tillgänglig. Den nya kalendern har fått ett bättre och tydligare gränssnitt, en “drag-and-drop”-funktion och möjlighet att klicka i kalendern för att lägga upp nya manuella bokningar, samt bättre och överskådligare månadsvy med möjlighet att flytta aktiviteter inom den specifika månaden.
 

3. Ankomstregistrering av leverans till byggprojekt eller terminal – scanning av följesedel

På följesedeln skrivs nu även ut en streckkod som kan användas för att scanna in och rapportera leveransen som ankommen till ett byggprojekt eller till en terminal (Bygglogistikcenter).
 

4. Avsluta kolli – scanning av kollinummer

När ett kolli slutligen använts på ett byggprojekt kan kollietiketten scannas och det specifika kollit registreras då som förbrukat i Myloc® Construction.
 

5. Logistikcenter för logistikpartner

Under flikarna Ankommande och Avgående leveranser visas nu aktuell leveransdel för leveransen. Under fliken Planera leverans kan man nu se när beställningen av den specifika leveransen gjordes.
 

6. Logistikpartner – fakturatransaktioner för lagerhyra

I fliken lagerhyra har kolumn för lagerplats lagts till. Man kan också skapa en rapport i systemet som visar på vilka lagerplatser ett kolli har lagrats. Detta möjliggör för olika fakturering av lagerhyra beroende på lagerplats.
 

7. Logistikcenter för leverantör

Nu får man en bättre överblick över de leveransdelar som leverantören ska hantera i Myloc® Construction. Genom olika flikar delas leveransdelarna in i de som ska bekräftas och de som ska levereras.
 

8. Generell sökfunktion för leveransdel

Nu finns en ny funktion som gör det möjligt att söka på en leveransdel genom att ange namn på leveransdel, beskrivning eller kolli. Klickar man på specifik leveransdel får man mer detaljerad information om till exempel vilka kolli som ingår i denna.
 
Detta var en kortfattad sammanfattning av den senaste releasen av Myloc® Construction. Vill du ha mer information om samtliga nya funktioner eller få tillgång till en demo av bygglogistikportalen, vänligen ta kontakt med vår support på support@myloc.se.

 

Facebooklinkedinmail