Konsult Bygglogistik – Construction Supply Chain Management

Myloc anställer

Byggindustrin utvecklas snabbt och behöver nya och mer industrialiserade arbetsmetoder, digitalisering och ökade krav på säkerhet, miljöuppföljning, förutsägbarhet och förbättrad produktivitet.
Skandinavien hör till de områden där denna utveckling går snabbast. Myloc Construction är en del i denna spännande resa. Nu behöver vi förstärkning med en eller flera personer.

Myloc är ett spetsbolag inom lösningar och tjänster för logistiknätverk. Vi är ca 20 personer och utgår från vårt kontor i centrala Malmö där vi utvecklar vårt kompetenscenter kring bygglogistik. I tillägg har vi en rad partners inom olika områden som också arbetar med våra lösningar.

Våra kunder och uppdragsgivare finns i dag i huvudsak i Sverige och Norge. Fler marknader
kommer att tillkomma närmaste åren.

Ett av våra affärsområden, Myloc Construction, arbetar med lösningar för bygglogistik och vänder sig till byggmarknadens olika aktörer, i första hand byggentreprenörer och byggherrar, självständigt eller genom samarbetspartners.
Basen i vår verksamhet är molntjänsten Myloc Construction som möjliggör koordinering och ledning av all logistik, såväl transporter som materielbehov, och där vi knyter ihop samtliga berörda i försörjningskedjan som möjliggör byggproduktion, från planering till leverans till slutlig montageplats.

 

Arbetet som produktkonsult i vårt team Myloc Construction innebär att:

  • Du kommer arbeta med alla delar av molntjänsten, implementation, utbildning och
    support.
  • Arbetet kommer också att innebära konsultarbete i nära samverkan med kund
  • Du kommer att komma i kontakt med många olika aktörer och projekt, från stora
    miljardprojekt till mindre husprojekt.
  • Det kan bli en del resor förknippat med tjänsten.

Vi vill att du skall vara “tvåbent” rent profilmässigt. Det betyder bland annat att du kommer att arbeta såväl inåt med produkten och tjänsten som utåtriktat i kundprojekt.

 

Vem är du?

Vi tror att din profil har de här delarna:

  • Högskole-/universitetsutbildning (examen) är ett plus, eller erfarenhet som motsvarar detta.
  • 0-5 års arbetslivserfarenhet, gärna från inom logistik eller bygg.
  • Strukturerad och kvalitetsmedveten
  • Du kan uttrycka dig i tal (t ex med kunder) och skrift (t ex dokumentation)
  • Du har körkort
  • Du behärskar svenska och engelska
  • Fördel om du är van av att använda vanliga program (som tex MS officepaketet, dokumentdatabaser, tidrapportering, ärendehantering)
  • Har du erfarenhet av att arbeta med och själv konfigurera Business Intelligence-lösningar är det en fördel.

Vi sätter ingen deadline för detta vill ha din intresseanmälan tillsammans med ditt CV.
Vill du veta mer, har frågor eller har andra funderingar kring detta kontakta vår ansvarige
anders.eklund@myloc.se/0703-256386

Facebooklinkedinmail