Myloc Logistics - Operations & Circularity

Systemstöd för logistikaktören

Digitalisera enkelt dina logistikflöden.
Uppgradera verksamheten genom att samla kritisk information i en smart och lättillgängligt molntjänst.

Mylocs systemstöd ger kontroll över arbetsprocesser och materialflöden från start till slut.
Hantera beställningar, leveranser, underhåll och lagerverksamhet.

Slipp leta och vänta. Med Myloc Logistics kan du koordinera alla typer av resurser för att undvika onödiga avbrott.
Smidig administration och rapportering av uppdrag låter din organisation fokusera på det ni gör bäst.

Myloc - Digital logistics solutions.

Samordnade lager och transporter

Saknar du rätt verktyg för din verksamhet?

Många organisationer kämpar med komplicerade utdaterade system, eller ineffektiva kombinationer av lösningar som inte går att integrera. Andra sitter fast i att förlita sig på manuella listor eller kalkylark som skapar informationssilos.

Med Mylocs modulbaserade plattform får du ett flexibelt it-stöd, konfigurerat och anpassat för just din verksamhet och din logistik. Styr enkelt saldon och leveranser med artikelhantering utifrån serienummer, UDI, GS1, GLN, SFTI och ISO-koder.

Myloc Logistics möjliggör samverkan kring varuhantering, via central godsmottagning eller olika ägare i sammankopplade lagernätverk. Få hjälp med ruttplanering, faktureringsunderlag och automatiserade påfyllnadsstrategier

Vi stöttar dessutom gärna i övergången till mer hållbara logistikstrategier som återbruk, samlastning och samordnad distribution.

Samverka i molnet

Effektiva processer

Integrerbart

Valbara moduler

Myloc Logistics Platform

Köp, sälj och lagra med spårbar hantering av utrustning och inventarier.

Logistikportalen från Myloc Logistics ger transparens och möjlighet att säkert dela kritisk information med interna och externa samarbetspartners, i realtid.

Myloc stöttar aktörerna i varje steg av försörjningskedjan och används inom många olika branscher för planering och rapportering av verksamhetskritiska aktiviteter.

Vi arbetar mot både privat och offentlig sektor. Programvara och beställningsportaler utvecklade för, bland annat, service- och internlogistik och terminalhantering med lagerhyra för 3PL och 4PL.

Myloc Logistics erbjuder också lösningar för ökad samverkan och cirkularitet.
Kontakta oss idag för mer information eller boka en demo.

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Vill du ha en demo över hur du kan använda Myloc Logistics Platform?
myloc logistics dator screen

Logistikportalen

Myloc Logistics administrationsplattform är grunden för vår lösning.
Webbportalen ger logistikansvarig personal kontroll över verksamhetsenheter och resurser.

Hantera användare, artiklar och ordrar med konfigurerbara vyer och användarvänligt gränssnitt.

Myloc Logistics GO

Vår last mile-app som stöttar både logistikpersonalen och mottagarna.

Med Myloc GO kan transportörerna hålla koll på planerade uppdrag, felsöka och anmäla leveranser i farten.

Underlätta arbetsflöden och förbättra noggrannheten med skanning av gods och omedelbar rapportering direkt i telefonen.

Appen finns tillgänglig för nedladdning för Android och IOS.

myloc logistics dator screen

Ett digitalt kontrolltorn

Effektivisera kommunikationen både inom organisationen och med leverantörer och kunder.

Genom att samla all data som rör verksamhetens logistikkedjor i Myloc Logistics logistikportal blir informationen lättillgänglig och sökbar.

Hjälpmedel Uppsala Län driftsätter Mylocs Förskrivarportal

Lyckeby utvecklar, producerar, marknadsför och distribuerar innovativa potatisbaserade specialstärkelser och fiber för livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Som en del av Lyckeby Group – en ekonomisk förening med medlemmar i södra Sverige har Lyckeby en stark förankring i lantbruket, vilket säkerställer en stabil och högkvalitativ råvaruförsörjning. Varje år planerar

Läs mer här

Lyckebys nya samarbete med Myloc Logistics

Lyckeby utvecklar, producerar, marknadsför och distribuerar innovativa potatisbaserade specialstärkelser och fiber för livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Som en del av Lyckeby Group – en ekonomisk förening med medlemmar i södra Sverige har Lyckeby en stark förankring i lantbruket, vilket säkerställer en stabil och högkvalitativ råvaruförsörjning. Varje år planerar

Läs mer här

Umeå Kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics

Umeå Kommun har valt Myloc Logistics hjälpmedelssystem. Mylocs hjälpmedelslösning har vunnit upphandlingen med Vård och Omsorg Umeå Kommun och går in som system- och driftsleverantör för hjälpmedelsverksamheten under våren 2025. Vård och Omsorg Umeå Kommun behövde ett system för hantering av de hjälpmedel som ägs av kommunen, med funktioner för

Läs mer här
Följ Myloc

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter,
så hör vi av oss inom kort!