Myloc inleder ett nytt samarbete med Iggesund Paperboard som väljer att implementera molntjänsten Myloc Logistics för ökad effektivitet i och kring Skärnäs hamn.
 
Myloc arbetar hela tiden med att utveckla lösningar som skapar effektivare Supply Chain- och logistikflöden. En viktig del i vårt arbete är att inleda strategiska samarbeten med andra aktörer i branschen. Idag kan vi stolt presentera Iggesund Paperboard som ny kund.
 

Heltäckande produktionssystem för intern logistik

Med Myloc Logistics får Iggesund Paperboard ett heltäckande produktionssystem för sin interna logistik, vilket även innebär förenklad offerthantering och automatiska faktureringsunderlag till kunderna. Detta blir möjligt eftersom allt som sker i verksamheten speglas i en digital händelsekedja. Där kan samtliga inblandade aktörer i realtid följa vad som planerats och vad som utförts.
 
Initialt kommer Myloc Logistics att användas som ett verksamhetsplaneringssystem för deras affärsområde Skärnäs Hamn, som årligen hanterar 800 000 ton skogsprodukter. Syftet är där främst att genom en logistikplattform som speglar verksamhetens processer kunna uppnå ökad effektivitet och bättre kontroll på samtliga aktiviteter.
 
Iggesund Paperboard är en del av Holmen Group som äger mer än 1,3 miljoner hektar skog i Sverige. De är idag marknadsledande i de högsta kvalitetssegmenten för konsumentförpackningar och kartong för kvalificerade och grafiska ändamål.
 

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Bolin, Myloc
anders.bolin@myloc.se
073-066 50 42
 
 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail