Myloc Construction 3PL

Lagerterminalen för mellanlagring & förvaring av byggmaterial

Starta enkelt upp och administrera tredjepartslogistik för byggprojekt.
Spåra lagrat material i realtid och dela information för effektiv materialförsörjning och supply chain management.

Marknadens första molnlösning skräddarsydd för lageradministration och bygglogistikens materialförsörjning.

Enklare, snabbare och mer effektivt.

 

Tredjepartslagring med transparenta materialflöden

Intresset för lösningar inom tredjepartslogistik för byggsektorn ökar i takt med att allt mindre ytor finns tillgängliga för lagring av material på plats hos byggprojekten. Det har gjort att bygg- och transportbranschen har börjat få upp ögonen för hur externa lager möjliggör byggverksamhet med högre produktionstakt – trots begränsade ytor. Samtidigt ger mindre mängder förvarat material på projektsiten också förbättrade förutsättningar för själva byggandet.

Mylocs systemtjänst ger både materialets ägare och den som lagrar och tar emot och gods kontroll över sina lagersaldon, med full spårbarhet för smidiga avrop och leveranser av lagrat material. Lättillgänglig styrning av lagerplatser och leveransflöden, med säker tillgång till aktuell gods- och kundinformation gör att lagerhanteringen snabbt kan anpassas efter behov. 

Få allt det och mer i en helt ny applikation, byggd på en av modulerna i marknadens mest beprövade system för bygglogistik, Myloc Construction

Myloc Construction 3PL är ett snabbt och enkelt digitalt verktyg för lagerverksamheten. 

 

Spåra lagrat material i realtid​

Myloc Construction 3PL är en specialiserad WMS-lösning som erbjuder realtidsövervakning av lagerstatus för förvarat gods. 

Förbättra noggrannheten i kollihanteringen med uppdaterad information i tydliga plocklistor. Minimera risker för brist eller överskott, som är särskilt kritiska i omfattande och komplexa byggprojekt, med full insyn i materialets tillgänglighet och rörelse. Lagersystemet gör det enkelt att ge kunden tillgång till aktuell information om deras materiallager.

 

MINDRE ADMINISTRATION – BÄTTRE KONTROLL

Obegränsat antal användare & pris per logistikterminal

Skala systemet efter behov

Abonnemangstjänst med fast pris per logistikterminal.

Betala bara per terminal och månad, utan överraskningar eller dolda avgifter.

System- och tjänsteabonnemang ingår i månadsavgiften.

 

 

Demo & PRISUPPGIFTER

Boka en demo och kom igång med Myloc Construction 3PL idag. Fyll i dina kontaktuppgifter för att få information om pris och övriga villkor för tjänsten.

   

Exklusivt introduktionserbjudande!

Teckna avtal med Myloc Construction 3PL nu och få reducerat pris för den första logistikterminalen.

 

  • Obegränsat antal användare – Dra full nytta av plattformen internt och externt
  • Enkel uppstart med komplett support och utbildning
  • Redo att användas direkt med snabb onboarding och smidig implementering 

Få tillgång till hela tjänsten för endast 5000 kr/månad under de första 12 månaderna.

Kontakta Myloc för att ta del av erbjudandet.

INLEVERANS
Förenkla mottagningen av material och registrera kollin med etikettscanning

AVVIKELSEHANTERING
Rapportera och följ upp avvikelser, åtgärda och dokumentera

HANTERA LAGERPLATSER
Optimera lagringsytor med tydlig överblick över kollin och lagerflyttar

INVENTERA SALDO
Registrera och kontrollera lagerstatus för korrekt allokering och balans

ORDERHANTERING
Smidig bearbetning av orderstatus och inkommande beställningar

BESTÄLLNINGAR
Säkerställ korrekt leveransinformation och minska risk för fel och förseningar

PLANERA UTLEVERANSER
Leverera rätt material vid rätt tidpunkt utan betungande administration

SAMORDNA LEVERANSER
Koordinera transporter och organisera slingbilar för sänkta kostnader och minskad miljöpåverkan

ANVÄND DIREKT
Molntjänsten har minimal startsträcka, redo att användas direkt utan installation

VÄGLEDNING FRÅN START
Inledande utbildning hjälper nya användare att snabbt komma igång 

ARBETA FRÅN DATORN OCH MOBILEN
Logga in via webbläsare eller använd mobilappen Myloc GO

SÄKRAD ÅTKOMST
Slipp tekniska hinder, tjänsten kräver enbart internetuppkoppling

FLEXIBELT OCH SKALBART
Möjliggör snabb och enkel expansion av lagerverksamheten

EFFEKTIVA PROCESSER
Smidig hantering av nya kunder, projekt och leveransplatser

HITTA RÄTT DIREKT
Användarvänlig design gör det lätt att navigera även på mindre skärm

DIGITAL VERTYGSLÅDA FÖR TREJDEPARTSLOGISTIK
Sök, rapportera, dokumentera och analysera

Ladda ner Myloc Construction GO

Sök efter Myloc Construction GO i App Store (Apple) eller i Google Play (Android)

Du kan också klicka på eller scanna respektive qr-kod:

En stabil grund av erfarenhet inom smart bygglogistik

Optimera tredjepartslogistiken med verktyg som underlättar och ger underlag för analys av lagerverksamheten.

Kostnadseffektiv försörjning av byggmaterial, från godsmottagning till mellanlagring och leverans till byggplatsen. 

Myloc Construction 3PL bygger vidare på Myloc Constructions beprövade plattform för effektiv planering och styrning av materialförsörjning och byggproduktion.

Mylocs lösning är väl etablerad i byggbranschen sedan 2013, och är utvecklad av experter inom bygglogistik och digitalisering. 

Prata med oss om hur logistiken driver framgångsrika byggprojekt.

Kontakta Myloc