Myloc Logistics

Hjälpmedelssystem för effektiv vårdlogistik & hantering av Medicintekniska Produkter

Webbportalen för: Inköp Förskrivning Utprovning Utlämning Service Lagerhantering Rekonditionering Besiktigningar Reparationer Kassering

Behöver din organisation hjälp med att förenkla förskrivningsprocessen, och få ordning på era förråd och innehav av hjälpmedel?

Har ni koll på spårbarheten och uppfyller kraven från Medicintekniskt Direktiv?

Gör det lätt att göra rätt med Myloc Logistics Förskrivarportal och webbplattform för hjälpmedelshantering.

 

Myloc är en digital helhetslösning för förskrivning som täcker hela försörjningsskedjan kring användning och lagring av artiklar och utrustning. 

Hjälpmedelshanteringssystemet stöttar era medarbetare med enkla och mobilanpassade funktioner för att söka, beställa och administrera.

Frigör tid för brukarna och få bättre kontroll i verksamheterna med översikt över alla resurser och lagrade saldon.

  • Koppla samman ert nätverk av aktörer & system
  • Kontroll över hela verksamheten
  • Full sök- & spårbarhet
  • Konfiguration som anpassas efter faktiska logistikprocesser
  • Arbetslistor & guidade beställningsfunktioner som underlättar utförandet
  • Säker kommunikation & avvikelsehantering

Klicka här för att ladda ner mer information om Myloc Logistics & se allt som ingår i systemet!

  • Koppla samman ert nätverk av aktörer & system
  • Kontroll över hela verksamhetens logistik
  • Full sök- & spårbarhet
  • Konfiguration som anpassas efter faktiska logistikprocesser
  • Arbetslistor & guidade beställningsfunktioner som underlättar utförandet
  • Säker kommunikation & avvikelsehantering

SPÅRBARHET
& KONTROLL

MOBILANPASSADE
GRÄNSSNITT

SÖK & DELA
INFORMATION

CIRKULÄRA
FLÖDEN

Från inköp till utlämning

Med Förskrivarportalen från Myloc Logistics kan förskrivare och konsulenter enkelt lägga beställningar under besök med brukare.


Vår webbtjänst Förskrivarportalen är alltid tillgänglig via internet
 och kan användas från telefon, dator, eller surfplatta. 
  

Hantera hela flödet av förskrivning, inköp, specialanpassningar, montering, leverans, rekonditionering, kassering, service och besiktning i ett system.

Styr hela verksamhetens kretslopp

Administrera alla inventarier och lager inom anslutna verksamhetsenheter, regioner och kommuner i en lösning. 
Få stöd i att planera och samordna leveranserna i era distributionsnätverk.


Myloc hjälper er upprätta påfyllnadsstrategier och att konfigurera systemet efter verksamhetens behov.


Underlätta
rekonditionering och återanvändning av hjälpmedel för att uppnå cirkulär och effektiv resursanvändning.

Myloc logistics förskrvarportal kommuner förskrivare hjälpmedel logistik

På jakt efter nytt system, eller upphandling på gång?​

Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig med mer information om hur Mylocs tjänster kan stötta din verksamhet

Förskrivarportalen: Förskrivarens bästa hjälpmedel

Förskrivarportalen från Myloc Logistics hjälper vård- och omsorgspersonal, administratörer samt ansvariga för medicintekniska produkter, hjälpmedel och välfärdsteknik som medicinskt ansvarig sjuksköterska och medicinskt ansvariga för rehabilitering att upprätthålla trygga och säkra arbetsprocesser.

Webbtjänsten Förskrivarportalen är utvecklad i samarbete med förskrivare, konsulenter, tekniker och ansvariga för hjälpmedel ute i organisationerna hos regioner och kommuner. Förskrivarportalen gör det enkelt att lägga beställningar, dokumentera och söka upp information precis där och när den behövs. Alltid tillgänglig via internet och kan användas från telefon, dator, eller surfplatta. Hantera hela flödet av förskrivning, inköp, specialanpassningar, leveranser, service och underhåll, rekonditionering, besiktningar och lagring i ett system.

Systemstöd för Verksamhetsutveckling

Myloc Logistics digitala plattform speglar verksamheten och gör det enkelt att administrera alla led i logistikkedjorna.

Med Myloc Logistics kan du räkna med kontinuerlig vidareutveckling med löpande uppdateringar och tillägg av nya funktioner, alltid i samråd med våra användare. Våra kunder är viktiga för oss och vi erbjuder därför alltid personlig support under hela avtalsperioden.

Som del av tjänsten ingår Myloc Intelligence, vårt skräddarsydda BI-rapportverktyg för intuitiva analyser och hantering av data. Följ upp hållbarhetsdata och ekonomisk påverkan, utvärdera verksamhetsmål och hitta förbättringsmöjligheter. Publicera rapporter och låt samarbetspartners ta del av statistik och målsättningar för koordinerad verksamhetsutveckling.

Myloc Logistics Go

Mobilapplikationen som stöttar servicetekniker och transportörer i att hitta all information de behöver och rapportera sina uppdrag även ute i fält.

Myloc Logistics på Vitalis 2025: Att driva framtidens smarta logistik för vård, omsorg och beredskap

Förra veckan deltog Myloc Logistics som utställare på Vitalis 2025 i Göteborg, Nordens ledande mötesplats för e-hälsa och välfärdsteknik. Med över 6 100 deltagare, 700 talare och 200 utställare var det en inspirerande vecka fylld av kunskap, dialog och nya möjligheter. Reflektioner från mässgolvet. Vitalis 2025 satte fokus på hur digitalisering, interoperabilitet och standarder som HL7 FHIR formar framtidens vårdlandskap. För oss på Myloc blev det extra tydligt hur våra systemtjänster för spårbar verksamhetsanpassad logistik och beredskap spelar en allt mer avgörande roll. Mylocs topp tre från Vitalis 2025: Interoperabilitet ger grund för förändring. AI som beslutsstöd – från teori till praktik. Samverkan skapar verklig innovation.

Läs mer

Hjälpmedel Uppsala Län driftsätter Mylocs Förskrivarportal

Efter flera månader av intensivt arbete är kommunsamarbetet Hjälpmedel Uppsala Län nu live med Förskrivarportalen och logistikplattformen från Myloc Logistics. En milstolpe som vi är otroligt stolta över.

Driftstarten innebär att över 600 aktiva användare är igång och arbetar med hjälpmedelshanteringen i systemet, och det känns fantastiskt att se hur väl all förberedelse nu burit frukt. Redan i ett tidigt skede satsade vi på att utbilda ett dedikerat team av superanvändare i verksamheten hos Uppsala. Teamet består av cirka tio personer, som i sin tur tagit stafettpinnen vidare i att utbilda sina användare internt. Det har visat sig vara ett framgångskoncept. Två veckor in i driftstarten kan vi konstatera att arbetet flyter på riktigt bra.

Läs mer

Lyckebys nya samarbete med Myloc Logistics

Lyckeby utvecklar, producerar, marknadsför och distribuerar innovativa potatisbaserade specialstärkelser och fiber för livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Som en del av Lyckeby Group – en ekonomisk förening med medlemmar i södra Sverige har Lyckeby en stark förankring i lantbruket, vilket säkerställer en stabil och högkvalitativ råvaruförsörjning. Varje år planerar och administrerar Lyckeby årets potatiskampanj för deras odlare. Mellan augusti och februari pågår ett intensivt arbete med att ta emot potatisodlarnas skörd för förädling, följt av leveranser av sättpotatis för utsäde inför nästa odlingssäsong.

Läs mer

Följ myloc

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter,
så hör vi av oss inom kort!