Myloc Logistics

Specialanpassad förskrivning och hjälpmedelshantering för effektiv vårdlogistik

Molnbaserade systemstöd för hjälpmedelshantering.
Myloc Logistics Förskrivarportal och webb-plattform för logistik är en digital helhetslösning för förskrivning och distribution samt drift av hjälpmedelscentraler.
Utvecklad i samarbete med förskrivare, konsulenter, tekniker och ansvariga för hjälpmedelsorganisationerna i regioner och kommuner.

Enkla funktioner för att söka, beställa och administrera.
Få bättre kontroll i verksamheterna med översikt över alla resurser och lagrade saldon.

Inköp - Förskrivning - Utprovning - Utlämning - Service - Reparationer - Rekonditionering - Lagring - Kassering

Samla all information i ett lättillgängligt och användarvänligt gränssnitt som guidar även ovana användare rätt direkt.
Mylocs mjukvarutjänster underlättar ökad samverkan mellan organisationer och ger verktyg för ekonomiskt hållbara cirkulära affärsmodeller.
Möjliggör effektivt återbruk av inventarier genom funktionsbeställning och valbara konfigurationer av automatiska varuägarbyten eller regler för försäljning.

Myloc hjälper användaren att hitta och anpassa produkter och lager, och att styra brukarnas innehav med full spårbarhet över utrustningens totala livscykel.
Stöttar i efterlevnaden av Medicintekniskt Direktiv genom tydlig och spårbar kommunikation kring brukare, hjälpmedel och tillbehör.

Myloc Logistics - Support hela vägen fram till brukaren.

SPÅRBARHET
OCH KONTROLL

CIRKULÄRA
FLÖDEN

SAMORDNAD
DISTRIBUTION

ANVÄNDARVÄNLIGT
GRÄNSSNITT

Från inköp till utlämning

Med Förskrivarportalen från Myloc Logistics kan förskrivare och konsulenter enkelt lägga beställningar under besök med brukare.


Vår webbtjänst Förskrivarportalen är alltid tillgänglig via internet
 och kan användas från telefon, dator, eller surfplatta. 
  

Hantera hela flödet av förskrivning, inköp, specialanpassningar, montering, leverans, rekonditionering, kassering, service och besiktning i ett system.

Styr hela verksamhetens kretslopp

Administrera alla inventarier och lager inom anslutna verksamhetsenheter, regioner och kommuner i en lösning. 
Få stöd i att planera och samordna leveranserna i era distributionsnätverk.


Myloc hjälper er upprätta påfyllnadsstrategier och att konfigurera systemet efter verksamhetens behov.


Underlätta
rekonditionering och återanvändning av hjälpmedel för att uppnå cirkulär och effektiv resursanvändning.

Myloc logistics förskrvarportal kommuner förskrivare hjälpmedel logistik

På jakt efter nytt system eller upphandling på gång?

Klicka här för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig med mer information om hur Mylocs tjänster kan hjälpa din verksamhet.

Förskrivarportalen

Förskrivarnas bästa hjälpmedel i en webbportal.
Gör det lätt att göra rätt. 

Myloc Logistics Go

Mobilapplikationen som stöttar servicetekniker och transportörer i att hitta all information de behöver och rapportera sina uppdrag även ute i fält.

myloc logistics dator screen

ADMINISTRATION

Myloc Logistics plattform speglar verksamheten och gör det enkelt att administrera alla led i logistikkedjorna.

kontakta oss

Vill du ha en demo över hur du kan använda Myloc Assistive Technology?

Myloc Logistics på Vitalis 2025: Att driva framtidens smarta logistik för vård, omsorg och beredskap

Förra veckan deltog Myloc Logistics som utställare på Vitalis 2025 i Göteborg, Nordens ledande mötesplats för e-hälsa och välfärdsteknik. Med över 6 100 deltagare, 700 talare och 200 utställare var det en inspirerande vecka fylld av kunskap, dialog och nya möjligheter. Reflektioner från mässgolvet. Vitalis 2025 satte fokus på hur digitalisering, interoperabilitet och standarder som HL7 FHIR formar framtidens vårdlandskap. För oss på Myloc blev det extra tydligt hur våra systemtjänster för spårbar verksamhetsanpassad logistik och beredskap spelar en allt mer avgörande roll. Mylocs topp tre från Vitalis 2025: Interoperabilitet ger grund för förändring. AI som beslutsstöd – från teori till praktik. Samverkan skapar verklig innovation.

Läs mer

Hjälpmedel Uppsala Län driftsätter Mylocs Förskrivarportal

Efter flera månader av intensivt arbete är kommunsamarbetet Hjälpmedel Uppsala Län nu live med Förskrivarportalen och logistikplattformen från Myloc Logistics. En milstolpe som vi är otroligt stolta över.

Driftstarten innebär att över 600 aktiva användare är igång och arbetar med hjälpmedelshanteringen i systemet, och det känns fantastiskt att se hur väl all förberedelse nu burit frukt. Redan i ett tidigt skede satsade vi på att utbilda ett dedikerat team av superanvändare i verksamheten hos Uppsala. Teamet består av cirka tio personer, som i sin tur tagit stafettpinnen vidare i att utbilda sina användare internt. Det har visat sig vara ett framgångskoncept. Två veckor in i driftstarten kan vi konstatera att arbetet flyter på riktigt bra.

Läs mer

Lyckebys nya samarbete med Myloc Logistics

Lyckeby utvecklar, producerar, marknadsför och distribuerar innovativa potatisbaserade specialstärkelser och fiber för livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Som en del av Lyckeby Group – en ekonomisk förening med medlemmar i södra Sverige har Lyckeby en stark förankring i lantbruket, vilket säkerställer en stabil och högkvalitativ råvaruförsörjning. Varje år planerar och administrerar Lyckeby årets potatiskampanj för deras odlare. Mellan augusti och februari pågår ett intensivt arbete med att ta emot potatisodlarnas skörd för förädling, följt av leveranser av sättpotatis för utsäde inför nästa odlingssäsong.

Läs mer

Följ myloc

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter,
så hör vi av oss inom kort!