Myloc Logistics

Systemstöd för hjälpmedelslogistik

specialanpassad hjälpmedelshantering för effektiv vårdlogistik

Logistiksystemet som är förskrivarnas hjälpmedel. Myloc Logistics – hela vägen fram till brukaren.

Förenkla för sällananvändare, och minska på felbeställningar genom ett lättillgängligt och användarvänligt gränssnitt.
Myloc Logistics logistikplattform är en helhetslösning framtagen i samarbete med hjälpmedelscentralernas användare hos regioner och kommuner.

Styr brukarnas innehav och få översikt med inventering av alla hjälpmedel och utrustning i verksamheten.
Avancerad ägarhantering och automatiserade leverans- och bokföringsprocesser minskar administrationen och ger spårbarhet över produkternas totala livscykel. 
Möjliggör rekonditionering och återbruk med Mylocs kontinuerligt uppdaterade systemstöd och uppnå ekonomiskt hållbar cirkularitet.

Vi gör det enkelt för era medarbetare att följa medicintekniskt direktiv, och att få full kontroll över era flöden och händelser.

ÖKAD
SPÅRBARHET

CIRKULÄRA
FLÖDEN

SAMORDNAD
DISTRIBUTION

ANVÄNDARVÄNLIGT
GRÄNSSNITT

Spela videoklipp

Hjälpmedelslogistiken kräver fullt spårbar digital kommunikation, och med Myloc Logistics kan förskrivaren enkelt lägga beställningar under besök med brukare.

Förskrivaren behöver endast tillgång till internetuppkoppling och kan använda telefon, dator, eller surfplatta. 

Hantera förskrivning, inköp, specialanpassningar, montering och distribution i ett sammanhållet system.

Vi förenklar kontrollen över dina hjälpmedel i hela verksamheten. 

Hantera alla olika lager inom anslutna regioner och kommuner i en lösning.

Samordna leveranserna och få ordning på distributionsnätverket. 

Vi hjälper er upprätta en effektiv påfyllnadsstrategi och att konfigurera systemet efter verksamhetens behov. 

Underlätta möjligheten till att återanvända hjälpmedel för dina brukare, genom att rekonditionera hjälpmedlen, och uppnå cirkulär resursanvändning.

Myloc logistics förskrvarportal kommuner förskrivare hjälpmedel logistik

Förskrivarportalen

Portalen för förenklad förskrivning. Portalen är anpassad så att även sällananvändare ska ha lätt att göra rätt. 

Myloc Logistics Go

Appen som gör det lättare för dig som servicetekniker och transportör, och som ger dig en större kontroll över dina uppdrag när du är i rörelse.

myloc logistics dator screen

Logistikportalen

IT-lösningen som speglar verksamheten och gör det enkelt att administrera alla led i logistikkedjorna.

kontakta oss

Vill du ha en demo över hur du kan använda Myloc Assistive Technology?

KONTAKTA MYLOC

Lämna kontaktinformation så hör vi av oss med mer info

Nyheter

Umeå kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics.

Umeå Kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics

Umeå Kommun har valt Myloc Logistics hjälpmedelssystem. Mylocs hjälpmedelslösning har vunnit upphandlingen med Vård och Omsorg Umeå Kommun och går in som system-  och driftsleverantör för hjälpmedelsverksamheten under våren 2025. Vård och Omsorg Umeå Kommun behövde ett system för hantering av de hjälpmedel som ägs av kommunen, med funktioner för inköp samt de tjänster som beställs och utförs internt inom verksamheten. En viktig målsättning för det nya hjälpmedelssystemet är att skapa förutsättningar för att som utgångspunkt alltid använda redan inköpta hjälpmedel från kommunens existerande lager innan nybeställningar görs. Det ställer i sin tur krav på att systemet ger verksamheten kontroll och översikt över alla hjälpmedel som finns i kommunens ägo, vilka som används, vilka som är tillgängliga för beställning, och varje produkts status inför eventuell återanvändning eller kassering.

Läs mer »

Myloc på Fokus Hjälpmedel Örebro Oktober 2024

Träffa Myloc på Fokus Hjälpmedel i Örebro 26-27 Oktober. Myloc är en av utställarna på nästa upplaga av mässan Fokus Hjälpmedel om drygt en månad. Save the date och anmäl dig idag! Vi ser fram emot nya chanser att träffa leverantörer, förskrivare, tekniker och verksamhetsansvariga. Kom förbi vår monter och snacka hjälpmedelslogistik och verksamhetsanpassade systemstöd med oss.

Läs mer »

Hjälpmedel Uppsala län upphandlar systemstöd för hjälpmedelshantering från Myloc Logistics

Hjälpmedel Uppsala län och Myloc i nytt samarbete. Offentliga upphandlingar kan innebära omfattande och långdragna processer. Så var fallet för Hjälpmedel Uppsala Län som under de senaste sju månaderna haft en pågående upphandling gällande systemstödet för deras förskrivare och övrig hjälpmedelshantering. Myloc Logistics lösning för hjälpmedelsverksamheter har nu efter en grundlig utvärdering slutligen valts som vinnare. Enligt Karin Iverhed som är Verksamhetschef på Hjälpmedel Uppsala Län fanns det flera starka anledningar att gå vidare med Myloc.

Läs mer »

Följ MYLOC

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter,
så hör vi av oss inom kort!