Myloc Logistics

Specialanpassad förskrivning och hjälpmedelshantering för effektiv vårdlogistik

Molnbaserade systemstöd för hjälpmedelshantering.
Myloc Logistics Förskrivarportal och webb-plattform för logistik är en digital helhetslösning för förskrivning och distribution samt drift av hjälpmedelscentraler.
Utvecklad i samarbete med förskrivare, konsulenter, tekniker och ansvariga för hjälpmedelsorganisationerna i regioner och kommuner.

Enkla funktioner för att söka, beställa och administrera.
Få bättre kontroll i verksamheterna med översikt över alla resurser och lagrade saldon.

Inköp - Förskrivning - Utprovning - Utlämning - Service - Reparationer - Rekonditionering - Lagring - Kassering

Samla all information i ett lättillgängligt och användarvänligt gränssnitt som guidar även ovana användare rätt direkt.
Mylocs mjukvarutjänster underlättar ökad samverkan mellan organisationer och ger verktyg för ekonomiskt hållbara cirkulära affärsmodeller.
Möjliggör effektivt återbruk av inventarier genom funktionsbeställning och valbara konfigurationer av automatiska varuägarbyten eller regler för försäljning.

Myloc hjälper användaren att hitta och anpassa produkter och lager, och att styra brukarnas innehav med full spårbarhet över utrustningens totala livscykel.
Stöttar i efterlevnaden av Medicintekniskt Direktiv genom tydlig och spårbar kommunikation kring brukare, hjälpmedel och tillbehör.

Myloc Logistics - Support hela vägen fram till brukaren.

SPÅRBARHET
OCH KONTROLL

CIRKULÄRA
FLÖDEN

SAMORDNAD
DISTRIBUTION

ANVÄNDARVÄNLIGT
GRÄNSSNITT

Från inköp till utlämning

Med Förskrivarportalen från Myloc Logistics kan förskrivare och konsulenter enkelt lägga beställningar under besök med brukare.


Vår webbtjänst Förskrivarportalen är alltid tillgänglig via internet
 och kan användas från telefon, dator, eller surfplatta. 
  

Hantera hela flödet av förskrivning, inköp, specialanpassningar, montering, leverans, rekonditionering, kassering, service och besiktning i ett system.

Styr hela verksamhetens kretslopp

Administrera alla inventarier och lager inom anslutna verksamhetsenheter, regioner och kommuner i en lösning. 
Få stöd i att planera och samordna leveranserna i era distributionsnätverk.


Myloc hjälper er upprätta påfyllnadsstrategier och att konfigurera systemet efter verksamhetens behov.


Underlätta
rekonditionering och återanvändning av hjälpmedel för att uppnå cirkulär och effektiv resursanvändning.

Myloc logistics förskrvarportal kommuner förskrivare hjälpmedel logistik

På jakt efter nytt system eller upphandling på gång?

Klicka här för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig med mer information om hur Mylocs tjänster kan hjälpa din verksamhet.

Förskrivarportalen

Förskrivarnas bästa hjälpmedel i en webbportal.
Gör det lätt att göra rätt. 

Myloc Logistics Go

Mobilapplikationen som stöttar servicetekniker och transportörer i att hitta all information de behöver och rapportera sina uppdrag även ute i fält.

myloc logistics dator screen

ADMINISTRATION

Myloc Logistics plattform speglar verksamheten och gör det enkelt att administrera alla led i logistikkedjorna.

kontakta oss

Vill du ha en demo över hur du kan använda Myloc Assistive Technology?

Hjälpmedel Uppsala Län driftsätter Mylocs Förskrivarportal

Lyckeby utvecklar, producerar, marknadsför och distribuerar innovativa potatisbaserade specialstärkelser och fiber för livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Som en del av Lyckeby Group – en ekonomisk förening med medlemmar i södra Sverige har Lyckeby en stark förankring i lantbruket, vilket säkerställer en stabil och högkvalitativ råvaruförsörjning. Varje år planerar och administrerar Lyckeby årets potatiskampanj för deras odlare. Mellan augusti och februari pågår ett intensivt arbete med att ta emot potatisodlarnas skörd för förädling, följt av leveranser av sättpotatis för utsäde inför nästa odlingssäsong.

Läs mer

Lyckebys nya samarbete med Myloc Logistics

Lyckeby utvecklar, producerar, marknadsför och distribuerar innovativa potatisbaserade specialstärkelser och fiber för livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Som en del av Lyckeby Group – en ekonomisk förening med medlemmar i södra Sverige har Lyckeby en stark förankring i lantbruket, vilket säkerställer en stabil och högkvalitativ råvaruförsörjning. Varje år planerar och administrerar Lyckeby årets potatiskampanj för deras odlare. Mellan augusti och februari pågår ett intensivt arbete med att ta emot potatisodlarnas skörd för förädling, följt av leveranser av sättpotatis för utsäde inför nästa odlingssäsong.

Läs mer

Umeå Kommun upphandlar hjälpmedelssystem från Myloc Logistics

Umeå Kommun har valt Myloc Logistics hjälpmedelssystem. Mylocs hjälpmedelslösning har vunnit upphandlingen med Vård och Omsorg Umeå Kommun och går in som system-  och driftsleverantör för hjälpmedelsverksamheten under våren 2025. Vård och Omsorg Umeå Kommun behövde ett system för hantering av de hjälpmedel som ägs av kommunen, med funktioner för inköp samt de tjänster som beställs och utförs internt inom verksamheten. En viktig målsättning för det nya hjälpmedelssystemet är att skapa förutsättningar för att som utgångspunkt alltid använda redan inköpta hjälpmedel från kommunens existerande lager innan nybeställningar görs. Det ställer i sin tur krav på att systemet ger verksamheten kontroll och översikt över alla hjälpmedel som finns i kommunens ägo, vilka som används, vilka som är tillgängliga för beställning, och varje produkts status inför eventuell återanvändning eller kassering.

Läs mer

Följ myloc

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter,
så hör vi av oss inom kort!