Digitalisering av Site-logistik

 

 

 

transparent

 
 

Digitalisering av Site-logistik

 

 

 

transparent

 
 

Myloc Site Logistics


 
Bättre service för kunder till olika tjänster, enkel tillgång till information och ökad kvalitet och effektivitet är några av effekterna av att använda Myloc Site Logistics. Genom ett smartare arbetssätt kan fler göra mer.
 
Några av de funktioner vi erbjuder för effektivare Site-logistik:
 
– Logistikuppdrag för olika typer av uppdrag
– Truckdatorer
– Mobilitet/Transparens/Kontrolltorn
– Styrning och kontroll
– WMS
 
Inom Myloc Site Logistics arbetar vi med lösningar för flera affärsområden såsom Facility Management och Hamnlogistik. Läs gärna mer om våra lösningar längre ner eller ta kontakt med oss genom kontaktformuläret här intill så återkopplar vi snarast möjligt.
 

Kontakta oss


 
Vill du veta mer om våra molnbaserade logistiklösningar för effektiv site-logistik? Fyll i formuläret för att bli kontaktad av en av våra experter.

Hamnlogistik


Myloc Facility & Site Logistics erbjuder skräddarsydda lösningar för effektiv hamnlogistik. Lösningarna vänder sig till hamnverksamheter med amibitioner och passar utmärkt för både den mindre och den större hamnen som vill optimera och/eller utöka verksamheten. Vi hjälper er att tillgodose och även förekomma kunders önskemål utan ökad administration. Administration och uppföljning av den ordinarie verksamheten blir effektivare och därmed även billigare.
 
Med våra lösningar för effektiv hamnlogistik automatiseras all rutinkontroll och användarna kan fokusera på avvikelser. Ett enhetligt arbetssätt gör det enkelt att dela arbetsuppgifter mellan olika användare genom hela försörjningskedjan. Både du och dina kunder får betydligt mindre administration men samtidigt mer information om det aktuella godset. Du kan enkelt tillgodose olika kunders önskemål där det enda du behöver göra är att sätta upp aktivitetskedjan i vårt logistiksystem som skräddarsys för hamnlogistik. Processerna effektiviseras och alla involverade aktörer vet exakt vad de förväntas göra, på vilken plats och vid vilken tidpunkt.
 
Oberoende av hur du får betalt av din kund så genererar Myloc i realtid ett faktureringsunderlag så att du, och din kund om du så vill, hela tiden vet hur mycket som upparbetats.
 

Logistikprocesser anpassade för din hamnlogistik och verksamhet

På ett helt unikt sätt kan du konfigurera din process precis som du vill att den ska se ut. Du kan koppla på användare och arbetsuppgifter i olika bolag och alla kan direkt samarbeta och kommunicera i ett och samma system. Allteftersom er hamnverksamhet utvecklas följer Myloc Logistics med. Utökade kundkrav blir inte längre någon belastning utan kan enkelt tillgodoses med några få knapptryckningar.
 

Myloc kompletterar dina befintliga system

Till en låg månadsavgift kompletterar Myloc ditt övergripande hamnsystem med specialfunktioner, samtidigt som kommunikationen med kringliggande system, inklusive kundernas, automatiseras utan att mellanlanda i diverse Excel-ark.
 
Med Myloc förändras gamla arbetssätt. Rutinkontroll automatiseras och användarna kan fokusera på avvikelser. Ett enhetligt arbetssätt för olika processer gör det enkelt att dela arbetsuppgifter mellan olika användare. Resultatet blir inte bara lägre kostnader utan också minskad sårbarhet och personbehov. Vi har referenser från namnkunniga svenska storbolag och berättar och visar gärna mer.
 
 
hamnlogistik

Facility Management


Facility Management avser strategisk ledning och styrning av olika resurser och tjänster som krävs för att en plats eller byggnad ska fungera så effektivt som möjligt. Myloc erbjuder digitala lösningar som möjliggör effektivisering av Facility Management. Bättre service för kunder till olika tjänster, enkel tillgång till information och ökad kvalitet och effektivitet är några av effekterna av att använda vårt molnbaserade logistiksystem som skräddarsys för er Facility Mangement och verksamhet. Genom ett smartare arbetssätt kan fler göra mer. Med Myloc Logistics får du ett unikt produktionssystem för tjänster.
 

digitalt logistiksystem för effektiv Facility Management

Myloc erbjuder ett digitalt logistiksystem som levereras i form av en molntjänst. Logistiksystemet nås enkelt via Internet eller via företagets intranät vilket innebär att endast en dator, smartphone eller surfplatta krävs. Utan krånglig konfigurering bygger vi med våra unika aktivitetsobjekt snabbt upp skräddarsydda processer som hjälper er att styra och successivt utveckla er verksamhet. Användare kan arbeta med flera olika processer samtidigt för maximal flexibilitet och effektivitet men med bibehållen spårbarhet och kvalitet. Arbetsledning kan enkelt överblicka arbetsbelastning och ärendeköer och få tillgång till statistik och uppföljning.
 
Vårt logistiksystem för Facility Management är fullt skalbart avseende antal företag och enheter som kan servas. Olika platser, byggnader och varianter av material och saker som ska kunna hanteras läggs enkelt upp i Myloc. Ni får enkelt tillgång till automatisk kostnadsuppföljning eller faktureringsunderlag som speglar era verksamhetskrav. Olika kunder och uppdragsgivare får egen inloggning för beställning av tjänster och informationsportal kring kundens material eller pågående ärenden. Systemet innebär ökad tillgänglighet och service samtidigt som kundtjänst avlastas. Myloc Logistics kan integreras i företagets intranät där behörighet för olika användare kan styras av single-sign-on.
 

Användningsområden: Facility Management

Er verksamhet styr vilka processer som ska stödjas av Mylocs logistiksystem för effektiv Facility Management. För att belysa detta följer här några exempel på användningsområden:

– Komplett lagersystem för artiklar och för udda material som till exempel inventarier, materialprover med mera: Beställning, utleverans, interförflyttning och mycket annat
– Arkivhantering av fysiska dokument, rekvisitionshantering av dokument
– Hantering av post och paket
– Catering, leverans av catering
– Internt och externt tryckeri, t.ex. “Print on demand”
– Leverans av olika produktprover
– Interna leveranser och budkörning
– Processer för återvinning och/eller skrotning av material

Mylocs logistiksystem för Facility Management fungerar som fristående men kan också enkelt integreras med egna eller partners befintliga system. Vi har referenser från namnkunniga svenska storbolag och berättar och visar gärna mer.
 

Senaste nytt


Logistik & Transport – bilder från mässan i Göteborg

I början av veckan, 5-7 november, ställde vi ut på mässan Logistik & Transport i Göteborg tillsammans med våra samarbetspartners MOVEBYBiKE och Starke Cycles. Under mässans alla dagar höll vi även en presentation där vi berättade närmare om vår gemensamma lösning,...