Logistik för hamnföretag


 
Myloc erbjuder molnbaserade IT-lösningar som gör det enkelt att digitalisera processer, även utanför det egna företaget. Vi kallar det nätverkslogistik där samtliga aktörer som samarbetar kan arbeta i samma logistiksystem i molnet. De kan i realtid dela information, styra och hålla koll på alla aktiviteter. Resultatet vi ser hos våra kunder är effektivare verksamheter, automatiserad administration, snabbhet och transparens.

Vi på Myloc har med vårt molnbaserade logistiksystem Myloc Facility & Site Logistics under de senaste åren etablerat oss som en ledande lösningsleverantör inom Facility Management och Site-logistik.

Myloc känner väl till de utmaningar kring logistik för hamnföretag och erbjuder digitala logistiklösningar som hjälper er att jobba effektivt. Läs gärna mer om vår molntjänst Myloc Facility & Site Logistics som hjälpt många hamnföretag att jobba mer effektivt med sin logistik.

Kontakta oss


 
Vill du veta mer om hur vi jobbar med effektiva lösningar inom logistik för hamnföretag? Fyll i formuläret nedan så tar en av våra experter kontakt med dig inom kort.

Kundcase


Iggesund Paperboard har valt att implementera molntjänsten Myloc Site Logistics för ökad effektivitet i och kring Skärnäs hamn, som årligen hanterar 800 000 ton skogsprodukter. Genom en logistikplattform som speglar verksamhetens processer kan de uppnå ökad effektivitet och få bättre kontroll på samtliga aktiviteter.

Med Myloc Site Logistics får Iggesund Paperboard även ett heltäckande produktionssystem för sin interna logistik, vilket även innebär förenklad offerthantering och automatiska faktureringsunderlag till kunderna. Detta blir möjligt eftersom allt som sker i verksamheten speglas i en digital händelsekedja. Där kan samtliga inblandade aktörer i realtid följa vad som planerats och vad som utförts.