Logistik för byggföretag


 
Myloc erbjuder molnbaserade IT-lösningar som gör det enkelt att digitalisera processer, även utanför det egna företaget. Vi kallar det nätverkslogistik där samtliga aktörer som samarbetar kan arbeta i samma logistiksystem i molnet. De kan i realtid dela information, styra och hålla koll på alla aktiviteter. Resultatet vi ser hos våra kunder är effektivare verksamheter, automatiserad administration, snabbhet och transparens.

Vi på Myloc har med vårt molnbaserade logistiksystem Myloc Construction under de senaste sex åren etablerat oss som en ledande lösningsleverantör inom bygg och fastighet. Vi jobbar med både svenska och norska bygg- och fastighetsföretag med många projekt av olika storlek och karaktär.

Myloc känner väl till de utmaningar kring logistik för byggföretag och erbjuder digitala logistiklösningar som hjälper er att jobba effektivt med mindre trafik, minskat behov av ytor och en ökad förmåga och samordna aktiviteter och resurser för ett mer effektivt byggande.

Läs gärna mer om vår molntjänst Myloc Construction som hjälpt många byggföretag att jobba mer effektivt med logistik.

Kontakta oss


 
Vill du veta mer om hur vi jobbar med effektiva lösningar inom logistik för byggföretag? Fyll i formuläret nedan så tar en av våra experter kontakt med dig inom kort.

Kundcase


Myloc Constructions logistiksystem och app hjälper Arcona med effektiv leveransplanering och samverkan mellan entreprenörer och leverantörer i projekten. Till skillnad mot tidigare Excel-dokument kan alla inblandade nu genom Myloc Construction se samma information, i realtid. Genom att jobba strukturerat och strategiskt med bygglogistik skapas flera fördelar i form av säkrare arbetsmiljö, bättre kontroll och en snabbare byggproduktion med sänkta byggkostnader. 

I centrala Oslo pågår nu ett större utvecklingsprojekt i stadsdelen Bjørvika där nya lägenheter, restauranger och butiker ska etableras. För att få ökad kontroll och bättre samordning mellan entreprenörerna på byggområdet har BundeBygg inlett ett samarbete med Myloc och implementerat Myloc Construction som är ett digitalt logistiksystem och samverkansplattform. 

Förutsättningarna för byggprojektet Sergelhuset är mycket utmanande med begränsade ytor, ett pressat tidsschema och kringliggande verksamhet som kan påverka och påverkas. För att få ökad kontroll och samordna alla parallella aktiviteter på byggarbetsplatsen på ett effektivt sätt valde man att implementera Myloc Construction i logistiklösningen. Entreprenörerna kan enkelt planera leveranser och boka transporter och resurser direkt i systemet. Då Myloc även automatiskt fångar upp all information blir allt direkt spårbart. 

Allt fler byggföretag inser att förbättrad bygglogistik både kan minska produktionskostnaderna, spara värdefull tid och bidra till miljö- och hållbarhetsarbetet på byggplatserna. Myloc Construction är ett viktigt verktyg i Ahlsells och HENTS satsning och samarbete för effektiv bygglogistik.